SOS summer body: het beste eten voor je strandlijf

Dagje strand gepland? Je strandlijf eet je nog snel bij elkaar met deze 5 gezonde ingrediënten. Zo scoor jij nog net op tijd een droomlijf voordat je zomerplannen beginnen!  

Inspiratie
  1. Aardbeien
    Aardbeien zitten boordevol vezels en andere voedingsstoffen, én ze bevatten maar 28 calorieën per portie. Ze geven je dus snel een voldaan gevoel met een minimale impact op je lijn. Ook stimuleren ze de productie van vet verbrandende stoffen zodat jij guilt-free je favoriete fruit snackt. Vijf andere redenen waarom aardbeien nog gezond voor je zijn, lees je hier.

     
  2. Geïnfuseerd water
    Voldoende water drinken in de zomer voorkomt uitdroging, maar helpt je ook komaf te maken met die laatste winterkilo’s. Pimp je water met vers fruit om afvalstoffen nog sneller te verwijderen én natuurlijk voor de lekkere smaak. Onze favoriet? Water met schijfjes komkommer. Dat is niet alleen heerlijk verfrissend in de zomer, maar zit ook boordevol antioxidanten zodat je naast een zomerlijf ook een mooie zomerhuid scoort. Win-win!

     
  3. Tomaten
    Een tomaat is arm aan calorieën en rijk aan vezels, die je helpen gewicht te verliezen. Daarnaast stimuleren tomaten de vertering en helpen ze gifstoffen uit je lichaam verwijderen. Als je nog steeds twijfelt of tomaten wel beautyfood zijn, lees dan even dit. Laat die (virgin) Bloody Mary maar komen!

     
  4. Groene groenten
    Popeye had het al langer door: spinazie is goed voor je. Maar wat hij niet wist, is dat naast spinazie ook boerenkool, veldsla en tuinkers echte krachtpatsers zijn als het op je gezondheid aankomt. Ze zitten boordevol vitamines A, C, K, calcium, ijzer en magnesium: ideaal als basis voor een fris zomerslaatje.

     
  5. Appels
    Een appel per dag houdt de dokter én de cellulite weg. Appels stimuleren het verteerproces en helpen het lichaam afvalstoffen te verwijderen die tot cellulite kunnen leiden. Vaarwel, sinaasappelhuid!