Meal preppen voor pro’s: zo begin je eraan

Weinig tijd? Geen probleem! Met deze meal prep-tips bespaar je een heleboel tijd in de keuken waardoor je eindelijk terug wat me- of we-time hebt. 

Inspiratie

1. Winkel voor een week 
Verspil geen tijd door meerdere keren per week boodschappen te doen. Maak een degelijk winkellijstje waar alles voor een hele week opstaat en ga daarmee naar de supermarkt en lokale producenten. Zo heb je meteen voldoende eten in huis om te beginnen met meal prepping! 

2. Gezocht: steringrediënt 

Haal de Sherlock in je naar boven en pluis elk gerecht tot in de puntjes uit. Spot het ingrediënt dat zich in meerdere gerechten verschuilt. Eet je bijvoorbeeld maandag wraps, dinsdag gevulde paprika, woensdag fusilli met biefstuk en pompoen en donderdag Boeuf Bourguignon? Snijd dan zondag al je groenten van de hele week en bewaar ze in plastic zakjes in de koelkast of diepvriezer. 

3. Kook voor de hele straat

Of bij wijze van spreken, toch. Kook extra grote hoeveelheden van bijvoorbeeld pompoensoep, spaghetti met gehaktballen en yoghurtijsjes en bewaar in aparte porties in de diepvriezer. Zo hoef je na een lange werkdag gewoon maar de diepvries te openen, je bakje te nemen en je verse maaltijd staat meteen voor je klaar!