Het verhaal van het Tripel K bier van Biosenza in Hoeselt
Als uitbater van een bionatuurwinkel met als logo een klaverbloem ontstond bij Kristof een tijdje geleden het idee om een tripel bier te creëren met toevoeging van deze bijzonder maar toch alledaagse plant. Nu is de Tripel K een uniek bier, dat met plezier gesmaakt wordt door kenner en liefhebber!  
Verhaal
"Het klavertje is één van de oudste geluksbrengers en dat wil ik ook delen: mensen samen laten genieten van mijn bier"

Hoe is het allemaal begonnen?

Kristof: “In 2014 ben ik gestart met mijn bionatuurwinkel Biosenza. Ik ben al jaren gepassionneerd met bio bezig en het logo van mijn winkel is een klaverbloem. Toen rijpte het idee om daar toch iets mee te gaan doen. Aan de hand van mijn idee werd er een proefbrouwsel door een vriend gebrouwen en dat was onmiddellijk raak: de Tripel K was geboren. De Tripel K is een complex goudkleurig bier met een zachte, zoete toets, met toevoeging van de klaverbloem en kruiding. We gebruiken enkel biologische hop uit Poperingen, het is dus een puur biologisch biertje geworden met typische florale en kruidige aroma’s.”

Het verhaal van het Tripel K bier van Biosenza in Hoeselt

Wat maakt je bier anders dan die van andere bieren?
Kristof: “De Tripel K is uniek: de enige in zijn soort door de toevoeging van de klaverbloem en de specifieke kruiding. Het is een vrij toegankelijk, zacht bier, matig hoppig en een goede neus door die kruiding. Leuk om te weten: het klavertje is één van de oudste geluksbrengers, de blaadjes staan voor geloof, hoop en liefde. En dat wil ik ook delen: mensen samen laten genieten van mijn bier.”

Wat is je mooiste herinnering tot nu toe?

Kristof: “Toen ik de Tripel K in mei vorige jaar lanceerde, werd deze onmiddellijk verkozen tot het favoriete biobier van het jaar. Dat is voor mij de mooiste erkenning. Het was niet zo evident, maar door de vele positieve reacties ben ik er echt in gaan geloven. Nu word ik door de grote jongens spontaan aangesproken, dat ze mijn bier heel lekker vinden. De liefhebbers én de kenners zijn fan, dat doet deugd! (lacht)”

Heb je nog toekomstplannen?

Kristof: “Op korte termijn wil ik graag de distributie gaan uitbreiden. Momenteel wordt Tripel K verkocht in verschillende natuurwinkels en in de Prik & Tik verkooppunten. Op langere termijn speel ik met het idee van een donker bier, dat zal voor volgend jaar zijn! Er is nu nog genoeg te doen! (lacht)”

Hoe proeft Limburg volgens jou? Wat maakt onze provincie zo smaakvol?

Kristof: “Limburg beschikt over de unieke combinatie van goede, lekkere en unieke streekproducten. Voeg daar de gastvrijheid van de Limburgers aan toe en je hebt een succesverhaal. Ik heb geleerd dat je moet doorzetten als je een goed idee in je hoofd hebt, ongeacht hoe zeker je bent van de slaagkans. Op die manier ontstaan unieke producten, die je alleen maar in Limburg terugvindt. Hoe mooi is dat?”

Het verhaal van het Tripel K bier van Biosenza in Hoeselt